před časem RECENZE našeho zatím
posledního alba. Autorem je MILOŠ
KELLER
- hudební kritik a redaktor
COUNTRY RÁDIA.
Její přepis vám přinášíme níže:

Yantar natočil desku Moje noci a přináší na ní sebevědomý folkrock, s plným a barevným zvukem a texty přesahujícími běžný rámec žánru. Hned úvodní Ptáci ve vás evokují kanadské rockové kapely osmdesátých let v tom nejlepším slova smyslu. Také je tato pecka zcela správně na začátku desky, otevírá ji a vzbuzuje chuť na další písničky. Hned vzápětí se jízda trochu zklidňuje, aranže se podřídí textu a připadáte si i při poslechu jako Karbaník, o němž píseň je. Třetí Cikánské housle se snaží navodit atmosféru cikánské romantiky, ale současně nevybočit ze soundu kapely – a výsledek je spíše taková nesmělá syntéza popu a folklóru. Ve stejném duchu se nese i Poklad – spíše oddechovka pro posluchače, aby si o to více vychutnal titulní Moje noci. A opět se dostavuje reminiscence, tentokrát na artrockové kapely sedmdesátých let. Příjemné. Zpěvačka podává jeden ze svých vrcholných výkonů. Následující Uvařit jed příjemně kontrastuje odlehčenou atmosférou. A přichází další kontrast – tentokrát zcela nekompromisní rockový nářez Prásk s katastrofickým textem. Ve skladbě Už vím se kapela vrací k popovému zvuku. Delirium opět vyvolává reminiscence – tentokrát na tancovačkové rockové kapely současnosti, což je druhý slabší bod desky po Cikánských houslích. Závěrečné tři skladby - Malá ranníCo se vleče a Čas - jsou už spíše na celkové dokreslení či potvrzení možností kapely. Malá ranní trošku vybízí hledat v předchozích skladbách inspiraci, Co se vleče překvapí spíše textem. Závěrečný pomalý Čas pak atmosféru celé desky pěkně podtrhne a uloží. Ano, k desce se budete rádi vracet. Jako já.!

Joomla templates by a4joomla